The store will not work correctly when cookies are disabled.
Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu.Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
classical music distribution
tytuł
Ponticello
wykonawcy
Besson, Airelle, Kerecki, Stéphane, Segal, Vincent
nr katalogowy
FUG 850
opis
Vincent Segal and Stéphane Kerecki, key figures on the Paris music scene for two decades, now present Ponticello, a project born of their impromptu meeting in the summer of 2022 and their desire to combine their instruments. Their duo, which they formed on the spur of the moment, quickly grew into an ambitious venture designed for the stage. Here the two musicians share their passion for the great classics (Bach, Messiaen, Fauré), jazz standards (Hampton Hawes, Scott LaFaro) and their own compositions, blending classical, jazz, South American and American folk influences. The potential of this intimate but powerful group became clear from their very first sessions, with a richness of sound worthy of an orchestra. Since they regularly collaborate with Airelle Besson they invited her to enhance their duo. Her magnificent sound fits in perfectly and adds a new depth to the ensemble.
Vincent Segal i Stéphane Kerecki są od dwóch dekad (...) pisze Andrzej Kalinowski, (...)
Andrzej Kalinowski
14.10.2025
Vincent Segal i Stéphane Kerecki są od dwóch dekad (...) pisze Andrzej Kalinowski, Jazz Forum 7/8 2025 (..) jednymi z głównych przedstawicieli paryskiej
sceny jazzowej i muzyki improwizowanej. Tytuł ich wspólnego albumu „Ponticello” oznacza sposób
posługiwania się smyczkiem w grze na instrumentach strunowych, polegający na pociąganiu
smyczkiem po strunach możliwie jak najbliżej podstawka. Rzadko zdarzają się w jazzie nagrania
ograniczone do instrumentów strunowych, jednak ograniczenie jest tu tylko pozorne, a bogactwo i
głębia muzyki – niezwykłe.
Należy dodać, że smyczkiem gra tu głównie wiolonczelista, a kontrabasista zarówno arco, jak i
pizzicato. Ponadto w czterech utworach usłyszymy trąbkę Airelle Besson, nowoczesną i posługującą
się nienaganną techniką gry, co przydaje muzyce melodyjności i dodatkowych walorów. Powstała
muzyka harmonizuje współczesny jazz z wpływami muzyki klasycznej, odniesieniami do twórczości
J.S. Bacha, Messiaena i Faurégo we własnych kompozycjach instrumentalistów oraz kompozycjami
Hamptona Hawesa i Scotta LaFaro z kręgu amerykańskiego jazzu.
Otrzymujemy dziesięć kompozycji i blisko pięćdziesiąt minut nadzwyczaj bogatej i przyjemnej w
odbiorze muzyki, której nie brak wyrafinowania, ale i prostoty. Muzycy improwizują, angażując
swoją bogatą wyobraźnię muzyczną i doświadczenie, a jednak powstała muzyka nie jest
nadmiernie erudycyjna – słucha się jej z równą przyjemnością, bez konieczności odczytywania
kolejnych inspiracji. Należy dodać, że jakość tego nagrania stoi na wybitnym poziomie, a muzyka
pełna jest kolorów, ciepłych rezonansów i przestrzeni.