The store will not work correctly when cookies are disabled.
Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu.Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
classical music distribution
tytuł
David Murray Quartet: Francesca
wykonawcy
Carter, Russell, Murray, David, Sanchez, Marta, Stewart, Luke
nr katalogowy
INT 422
opis
Tenor saxophonist David Murray, the giant of modern jazz, fuses all the great things that black music has produced: Gospel sounds, free jazz, Afro-Caribbean, blues, soul as well as the beautiful standards of classic jazz. Murray’s colorful tone, unsurpassed intonation, sense of swing, melancholy tones, improvisational power and ingenuity make him one of the most important voices in music today. His new quartet, which mainly plays his own compositions, gives the three young musicians plenty of space. “Jazz legend David Murray is back with the next generation of geniuses”, writes the Washington Post about the new quartet. And Derek Schilling writes in the liner notes to the fantastic album Francesca: “David Murray’s compositional signature today lies in conjoning distinct styles whose encounter makes for the sound of surprise. The specific choice of these styles (and corresponding meters or textures) matters, for sure. More crucial still is the way Murray makes the transition from one to another seem natural, necessary even. If you can move with ease from funk to Latin rhythms, from waltz time to four-on-the-floor, from R&B to free and back again, it’s because music knows no boundaries. When it’s being played right, it reaches beyond itself even as it affirms the continuity of tradition. The sound of surprise results when musicians forge, in the moment, that unity-in-diversity. The real deal.” A masterpiece!
To że dla solistów w jazzie najistotniejszym jest aby posiadać swój własny, niepowtarzalny ton (...)
Andrzej Keler
1.08.2024
To że dla solistów w jazzie najistotniejszym jest aby posiadać swój własny, niepowtarzalny ton i
brzmienie (...) pisze Andrzej Kalinowski w Jazz Forum nr. 7-8/2024)(..) najlepiej od lat wie saksofonista David Murray. Amerykański saksofonista to także
muzyk niebywale płodny, od swojego płytowego debiutu w roku 1976 i płyty „Flowers for Albert”
dedykowanej Albertowi Aylerowi jako lider wydał ponad 100 albumów i zagrał na ponad 500.
gościnnie. Właśnie otrzymaliśmy jego nową płytę nagraną w kwartecie dla szwajcarskiej
manufaktury Intakt Records.
Nowe nagrania dedykuje żonie stąd jej imię w tytule płyty i otwierającej album lirycznej
kompozycji „Francesca”, która jest adaptacją utworu „Cheek to Cheek” Irvinga Berlina. Wszystkie
kompozycje oprócz„Richard's Tune” Dona Pullena są autorstwa Davida Murraya. Jego nowy
kwartet jest wybitnie rozegrany, wszedł do studia bezpośrednio po zakończeniu europejskiej trasy
koncertowej w listopadzie 2023. Obok lidera na szczególne wyróżnienie zasługuje gra młodej
hiszpańskiej pianistki, która wyróżnia się kompetencją zarówno w akompaniamencie i wypadach
solowych, pracy sekcji rytmicznej też niczego nie można odmówić, wszystko brzmi tu bardzo
dobrze i doskonale wpisuje się w estetykę post-bopową, a kaskady dźwięków jakie z niezwykła
swobodą wydaje Murray przyprawiają o zawrót głowy. Jego energię doskonale równoważy
elegancka gra Sanchez i głębokie brzmienie kontrabasu Luke Stewarta. Wszystkie nagrania
charakteryzuje liryczny charakter i wybitna melodyjność, może trochę szkoda, że za wyjątkiem
„Shenzhen”, gdzie Murray gra na klarnecie basowym w lekko latynoskim stylu, i utrzymanym w
średnim tempie utworu Richard’s Tune, zabrakło kompozycji o wybitnie balladowym charakterze,
ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Poza wszystkim nowa płyta Davida Murraya jest bardzo
dobra, a wielu melomanów ucieszy niespożyta energia lidera i wybitny liryzm jego muzyki.
Andrzej